Hakan Şarkdemir Resim Sergisi "Mükemmel Boşluk"
Mart ayında Şair Ressam Hakan Şarkdemir'in "Mükemmel Boşluk" resim sergisi Zeytinburnu Kültür Sanat Merkezinde izleyiciyle buluşuyor. Sanatseverler daha çok şair kimliğiyle tanıdığı Şarkdemir'i ilk kişisel resim sergisinde başka bir sanat disiplinindeki yaratıcılığına tanık olacaklar.
Açılış: 9 Mart 2022 Çarşamba Saat: 19.00
Sergi Süresi:9 Mart- 15 Nisan 2022
Yer: Zeytinburnu Kültür Sanat
Küratör: Mehmet Lütfi ŞEN
Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsünde yüksek lisansını tamamlayan ve aynı bölümde sanatta yeterlilik çalışmalarına devam eden Hakan Şarkdemir kavramsal güncel resimlerini ve görsel şiir çalışmalarını Ankara'daki atölyesinde sürdürüyor. Mükemmel Boşluk Resim Sergisi 9 Mart - 15 Nisan arası haftanın her günü 10.00 - 20.00 saatleri arasında Zeytinburnu Kültür Sanat'ta görülebilecek.
Kalabalığın Boşluğu
Efesli filozof hemşehrimiz Herakleitos 2500 yıl önce “Aynı nehirde iki defa yıkanılmaz” demişti. Şimdi aramızda olsaydı “Metaverse’deki bir nehirde bir defa yıkanılmaz” derdi sanıyorum. Evet, her şey sürekli değişiyor; zaman, mekân ve dolayısıyla insan. Değişen insanın yaptığı sanat da değişiyor elbette. Marcel Duchamp’nın çizgi film karakteri adıyla imzaladığı “Pisuvar” çalışmasından sonra Mona Lisa’nın reprodüksiyonuna bıyık ve sakal çizerek öncüsü olduğu “kavramsal sanat” etkilerini bugün de yoğun olarak gördüğümüz dev bir değişimdi. Bu başkaldırı sanat alanında yeni bir paradigmanın oluşmasına alan açtı. Duchamp’nın sanata müdahaleleri ve ready-made’leri, alışılagelmiş sanatın yarattığı göze hitap eden yerleşik estetik algısına zihinlerde tekrar tartışmaya açmak adına esaslı bir saldırıydı. Onun yıkmak istediği hayatın her yerinde var olan iktidarın kendini yeniden üreten formlarıydı. Böylece sanat eserinin yerini, sanat eserinin fikri aldı ve değişim yuvarlanan kartopu gibi büyüdükçe hızlandı.
Sizlere sunduğumuz “Mükemmel Boşluk” projesinin ressamı Hakan Şarkdemir’in resimlerine üst paragrafta altını çizdiğimiz ürpertici değişimin içinden bakmalıyız diye düşünüyorum. Tercih ettiği renk, form ve figürleriyle kendine özgü bir kimlik oluşturan Şarkdemir, güncel sanatın yaygın dili yapı-söküm ve alımlama estetiğiyle bireysel bir arayışın özgün dilini kurguluyor. Eserleri izleyiciye mevcut sanatsal kural ve beğenilerin dışında, resme her baktığında yeni bir anlam ve düşünce üretmeye sevk ediyor. Çalışmalarının temelini genelde gündelik objeleri deforme etme, onu gündelik işlevinden çıkarıp başkalaştırma ve kavramsal düzlemde alışılmadık bir forma taşıma çabasının oluşturduğunu düşünüyorum.
Şair ve ressam olarak Hakan Şarkdemir, sanatımızda dikkat çekici bir özelliği devralıyor aslında. Tevfik Fikret’ten Bedri Rahmi’ye, Metin Eloğlu’dan İlhan Berk’e hatta Ekrem Kahraman’a şair-ressamlar silsilesinin bir taşıyıcısı ve günümüzdeki önemli temsilcisi olarak, Türk sanat tarihinde çokça görmediğimiz bir halkaya eklemleniyor. Birkaç yıl önce Ankara’daki atölyesinde resimlerini görüp resim üzerine konuşmuştuk Şarkdemir’le. O zaman ilk fırsatta bir kişisel sergi açmayı düşünmüştüm fakat araya koca bir pandemi dönemi girdi. O gün dilediğim bu özel sergiyi şimdi sizlere sunmanın mutluğunu yaşıyorum.
Ülkemizde pek fazla örneği olmayan bu özel sergi vesilesiyle “Mükemmel Boşluk” projesinde ayrı şehirlerde aynı gayretle çalıştığımız sevgili Hakan Şarkdemir’e, yetkin kritik yazısı için yönetmen Faysal Soysal’a, serginin siz değerli ziyaretçilere ulaşmasının tüm imkânlarını sağlayan Zeytinburnu Belediye Başkanı Sayın Ömer Arısoy’a ve değerli emekleriyle yol aldığım tüm dostlarıma teşekkür ederim.
Küratör Mehmet Lütfi Şen
Hakan Şarkdemir (d. 20 Ağustos, 1971, İstanbul)
İlk ve ortaokulu Balıkesir’de okudu. 1989’da Kuleli Askeri Lisesinden, 1995’te Ankara niversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun oldu. Şiirleri, eleştiri yazıları, çevirileri Şehrengiz, Atlılar, Dergah, Ülke, Kökler, Hece, Heves, Karagöz, Kargış, Kafagöz ve Başka Dünyalar’da yayımlandı. Atlılar dergisinin ilk döneminin şiir editörlüğünü üstlendi. Yayın yönetmeni olarak Karagöz’ü (2008-2013) Osman Özbahçe ve Serkan Işın ile birlikte çıkardı. Halihazırda Buzdokuz şiir-teori- eleştiri dergisinin şiir editörlüğünü yürütmektedir. Hacettepe üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Bölümünde yüksek lisansını tamamlayan ve aynı bölümde sanatta yeterlik kapsamında çalışmalarına devam eden Hakan Şarkdemir, evli ve tek çocuk babasıdır.
Şiir
Batık Değirmenler (1997)
Tadat (2006)
Yer ekimi Bilgisi (2007)
Kul Hakkı Kulak Arkası (2011)
Fiten (2019)
Büyük Mukavva (2020)
Teori
Kahramanın Dönüşü: Modern Epik Şiir zerine (2008)
Poetik Hikem (2018)
Sanatta Kurucu Bir Güç Olarak Parodi. (2019). (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe
Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı. Ankara.