article/header_images/adb553d278cb423b847bd37de2e48783.jpgarticle/featured_images/bf9715ee89b14d12b742abe61637c037.jpg

ZEYTİNBURNU KİTAPÇISI BULUŞMALARI'NIN ARALIK AYI KONUĞU MİMAR SİNAN GENİM OLDU

29 Aralık 2023
youtube-icon

Zeytinburnu Kitapçısı Buluşmaları’nın aralık ayı konuğu Sinan Genim oldu. Zeytinburnu Kültür Sanat’ın organize ettiği program Merkezefendi’deki Zeytinburnu Kitapçısı’nda gerçekleşti.

Merve Akbaş’ın sunumuyla 28 Aralık Perşembe akşamı gerçekleşen programda  “Mekânsal Hafıza ve İstanbul” kitabı ekseninde konuşuldu. Sinan Genim’le yapılan söyleşinin konuları arasında mimarimiz, İstanbul, İstanbul mimarisi, restorasyon ve İstanbulluluk yer aldı.

ESAS OLAN YAPININ İÇİNDE HAYAT OLMASI

Söyleşinin başında Mimar Sinan Genim, restorasyon kavramının manasını şu sözlerle ifade etti: “Restorasyon mimari bir terim olmaktan çok edebî bir terimdir. İngiltere’de 1600’lü yılların sonlarına doğru Cromwell, kralı devirir, kafasını da keserler ve cumhuriyet ilan edilir. Çok kısa sürer. İki üç sene sonra, çok az kişi bilir bunu, daha sonra kraliyet rejimi tekrar yerine oturur ve kral seçilir. Restorasyon o sırada ortaya çıkar. Restorasyon aslına iade etmek veya geçmişe iade etmek demektir. Edebi olarak geçmişi, krallık rejimini idame ettirmesi, devam ettirmesi, krallık rejiminin tekrar, eskiden olduğu gibi devam etmesi için çıkan, edebiyatta hem şehirle hem şarkılarla hem metinlerle desteklenen bir terimdir. Daha sonra bu restorasyona geçer. Nedir esas olan? Yapının içinde hayat olması. Hayat olmayan hiçbir şeyin kıymeti yok. Bütün her şey, içinde bulunduğumuz mekân dahil bu kitaplar, bu aydınlatma, bu çekilenler insan için. İnsan varsa bu yaptığımızın değeri var. İnsandan soyutladığınız zaman ne yapacaksınız bunları yapıp? Yapılar da öyledir.”

MİMARLIK BİR ORKESTRA ŞEFLİĞİDİR

Mimar Sinan Genim, mimarlıkla ilgili: “Bir şeyler yapacaksanız, her yaptığınız doğru olabilir mi? Mümkün olduğu kadar doğruyu yapmaya çalışacaksınız. Eğer bu konuda bilginiz yoksa bilgili, güvendiğiniz bir insana danışacaksınız. Bir ekip işidir, bakın mimarlık bir orkestra şefliğidir. Orkestra şefliğinden çok daha zor bir iştir. Çünkü orkestrada kemancı, keman eğitimi almıştır ve olayı bilir, nasıl çalınacağını, ne yapacağını. Kontrbastır, piyanodur, arkada trombondur, öbür tarafta zildir… O zili bir buçuk saat bütün konser boyunca bir kere çalar. Ama ne bir saniye önce ne bir saniye sonra. Bütün dinlediğiniz mahvolur. Bunların hepsi eğitimli adamlar.” sözleri ile mimarlığın zorluklarına değindi.

Programın son kısmında ise Sinan Genim, İstanbulluluğun kaybolmaya başlamasından bahsetti ve buna sahip çıkılması gerektiğini belirtti. Mimar Genim, “Başka İstanbul yok!” diyerek sözlerini bitirdi.

M. SİNAN GENİM KİMDİR?

1945 yılında Kuzguncuk’ta doğdu. 1963 yılında Haydarpaşa Lisesi’ni bitirdi. Kuzguncuk Kültür Derneği’nin kuruluş aşamasında bulundu, tiyatro çalıştı, liseden sonra bir dönem Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne devam etti ama ayrılığa dayanamayıp İstanbul’a döndü.

Mimarlık serüveni DGSA Mimarlık Yüksek Okulu’na girmesiyle başladı, 1969 yılında "mimar" olarak mezun oldu. Yakın çevresinden tanıdığı, Münevver ve Nurullah Berk’in kızı Renan ile [Berk] evlendi. Bu evlilikten 1969 yılında Gülter Esra, 1977 yılında ise Münevver Azra ismini verdikleri kızları oldu.

Mimarlık yaşamına öğrenciliğinde 1967 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi Millî Saraylar Dairesi’nde mimar olarak başlarken Dolmabahçe Sarayı, Beylerbeyi Sarayı, Küçüksu Kasrı gibi yapıların restorasyon proje ve uygulamalarında deneyimini arttırmakla kalmamış, 1971-1974 yılları arasında mezun olduğu Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Yüksek Okulu’nda Mimarlık Tarihi ve Rölöve asistanlığı yaparken İstanbul Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi [DMMA] Mimarlık Bölümü Rölöve ve Restorasyon Ana Bilim Dalı’nda yüksek mimarlık eğitimini 1975 yılında tamamlayıp kısa dönem askerlik görevini yaptı.

Bu arada Prof. Dr. Nurhan Atasoy’un teşvikiyle 1974-1981 yılları arasında İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Estetik ve Sanat Tarihi Kürsüsü’nde asistanlık yaptı ve Türk-İslâm Sanatı Kürsüsü Başkanı Prof. Dr. Oktay Aslanapa ile doktora çalışmasına başladı, 1980’de "Fethinden Lâle Devri’ne Kadar İstanbul’un İskânı, İskân Özellikleri ve Mesken Tipleri" konulu teziyle "Edebiyat Doktoru" [Ph. D.] ünvanını aldı.

Üniversitedeki akademik çalışmalarını 1976-1991 yılları arasında Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Rölöve ve Restorasyon Ana Bilim Dalı öğretim üyeliği ile alanında "öğreticilik" çabalarıyla sürdürdü ve 1991-2007 yılları arasında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk El Sanatları Ana Bilim Dalı öğretim üyeliği ile devam ettirdi.

Cumhuriyet Türkiyesi’nin en önemli mimar ve mimarlık hocalarından Prof. Sedad Hakkı Eldem’in bürosuyla başlayan uygulamacılığını zaman zaman proje birlikteliği yaptığı İlban Öz, Alparslan Figen, Erkut Yener, Tamay Sütmen gibi isimlerle sürdürürken 1980 yılında Yenilem Proje ve Danışmanlık Ticaret A.Ş.’yi kurdu, daha sonra bir süre Kemal İpek ile ortak çalıştı, 1985 yılında itibaren de müstakil çalışmayı yeğledi.

1988-1992 yıllarında İstanbul II Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu üyeliği yaptı. 1997-2007 yılları arasında Yönetim Kurulu başkanlığını üstlenmiş olduğu Türkiye Anıt Çevre Turizm Değerlerini Koruma Vakfı [TAÇ Vakfı] kuruluşundan beri [1976] konunun yakın izleyicisi oldu, yeniden yapılanması ve güçlenmesinde büyük çaba gösterdi. 1985’ten beri Türk Kültürüne Hizmet Vakfı’nın da [TKHV] aktif üyeleri arasında olup Yönetim Kurulu başkan yardımcısıdır. 1994’ten beri Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı [TEGV] Mütevelli Heyeti üyesidir. 2003 yılından beri de İstanbul Serbest Mimarlar Derneği [İSMD] kurucuları arasında yer aldı, ilk dönemde iki yıl için başkan vekilliği görevini üstlendi.

Aktif politikayı da düzeyli biçimde denemeyi başarmış, 1989 seçimlerinden günümüze kadar Beşiktaş Belediye Meclisi üyeliği, 1994-1999 arasında da İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi üyeliği yaptı. 1999-2004 yılları arasında Beşiktaş Belediyesi meclis başkanlığı yaptı.

Sosyal aktiviteleri yirmi bir dernek-oda-kurum üyeliği yanında, çeşitli çevrelerle ilişkilerini dostluk içinde sürdüren Sinan, altmış yedi adet makale-tanıtma-bildirisi, düzenlediği on iki sergi ve gerek tasarım gerekse özenle üzerinde yoğunlaştığı restorasyon proje ve uygulamaları ile çevresinin önem ve değer verdiği dost canlısı bir kişi olarak tanınmaktadır. 1994 yılında IV. Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri, Yapı Dalı "Koruma Sanatı" Ödülü; Antalya Kaleiçi’nde Bir Ev [Sevgi ve Erdoğan Gönül Evi] proje ve uygulamasına verildi. 2007 yılında Antik Dekor Dergisi, "100. Sayı Kültür ve Sanat Ödülleri"nden "Mimarlık" kategorisinde ödüle layık görüldü. 2014 yılında Baksı Müzesi ile Avrupa Konseyi Müze ödülünü aldı. 2015 yılında AKS, Antalya Kültür ve Sanat Merkezi ile Sign of the City Awards'da, En İyi Sosyo-Kültürel Yapı, Devam eden Proje, ödülünü aldı. 2016 yılında AKS, Antalya Kültür ve Sanat Merkezi ile ATSO özel ödülünü aldı. 2018 yılında Narmanlı Han ile Sign of the City Awards'da, Kültürel Mirası Koruma ve Yaşatma ödülünü aldı.

ZEYTİNBURNU KİTAPÇISI BULUŞMALARI'NIN ARALIK AYI KONUĞU MİMAR SİNAN GENİM OLDU

Etkinlikleri Pdf Olarak İndir

Seçmiş olduğunuz ay ile ilgili tüm etkinlikleri katalogdan görebilirsiniz

Kasım 2024 Ayı
Broşürü

Hemen İndir

Sıralama Seçenekleri

2024 - 2025 Kültür Ve Sanat Kursları

Zeytinburnun'nda Ramazan 2024

Karne Festivali 2024

Kültür Sanat Kursları 2023 - 2024

3. ON5SIFIR7 FİLM HAFTASI

Mayıs - Haziran 2023

Zeytinburnun'nda Ramazan 2023

Kültür Sanat Kursları 2022-2023

Kültür Sanat Kursları 2021-2022

Mayıs - Haziran 2022

Mayıs - Haziran 2021

Kültür Sanat Kursları 2020-2021

Kültür Sanat Kursları 2019-2020

Kültür Sanat Kursları 2018-2019

Kültür Sanat Kursları 2017-2018

Kültür Sanat Kursları 2016-2017

Kültür Sanat Kursları 2015-2016

Kültür Sanat Kursları 2014-2015

Toprakla Şiir Yazmak

Mevlana’nın Aşk Çağrısı

Sıralama Seçenekleri

ELİSA ZONARO'NUN İSTANBUL'U

“O AĞAÇ” Mehmed Özçay Fotoğraf Sergisi

İnsanlığın Evrensel Yıkımı - Filistin Mücadelesi

Resimlerle “15 TEMMUZ” Sergisi

Lalezar - Rauf Tuncer

Geleceğin Ustaları 10

Fahreddin Paşa Medine Müdafii

Artı'k Sanat - Metin Aşoğlu

Yıl Sonu Kataloğu 2022 - 2023

Yıl Sonu Kataloğu 2021 - 2022

Yıl Sonu Kataloğu 2020 - 2021

ZKS Kültür Sanat Yıllığı 2023

Edebiyat ve Milli Mücadele Sempozyumu

“Yâ Şehr-i Ramazan” Hat Sergisi

Derin Yüzey - İlhan Aydan

Yeldeğirmenlerine Karşı - M. Zahit Büyükişliyen

Mohammed Imad Sergisi

Asker ve Ressam - Mehmet Ali Laga

Fevzi Karakoç - At'a Senfoni

Geleceğin Şifreleri - Hüsamettin Koçan

Mükemmel Boşluk - Hakan Şarkdemir Resim Sergisi

Formreform - İsmet Yedikardeş Retrospektifi

Hattat Mustafa Halim Özyazıcı

Kitaplar ve Kağıtlar

10 Yılda Yarışma Fotoğrafları Seçkisi

Mebus ve Şair Mehmet Âkif Ersoy

Zeytinburnu'nun 50 Yılı

Kültür ve Sanat Hayatımızda Ebüzziya Ailesi

Eski Evler ve Sokaklar

Medeniyetler Kapısı Mardin

Sanat ve Yaşamın İzinde

Şehre Tarih Düşmek

İrem Minyatür Sergisi

Sübhan Tespih Sergisi

Afrika’da Alınteri

Hakimiyet-i Milliye Timsali Bayrak

Gölgenin Tasarımı

Tophane İşi Lülecilik

Yerler ve Gökler Minyatür Sergisi

Katman Kat-ı Sergisi

Kültürel Semboller

Harflerin İzinde Hat Sergisi

Geleneğe Çağdaş Yorumlar

Bizde ve Dünyada Madalya Heykeltıraşlığı

Uluslararası Cam ve Kağıt Sanatları Sergisi

Geçmişten Günümüze Neyzen Emin Dede

Hayattan İzler Resim Sergisi

Ebruda İstanbul Düşleri Sergisi

Taner Alakuş ve Öğrencileri Minyatür Sergisi

Altın Laleler Ebru Sergisi

Sıralama Seçenekleri

ELİSA ZONARO'NUN İSTANBUL'U

“O AĞAÇ” Mehmed Özçay Fotoğraf Sergisi

İnsanlığın Evrensel Yıkımı - Filistin Mücadelesi

2024 - 2025 Kültür Ve Sanat Kursları

Resimlerle “15 TEMMUZ” Sergisi

Zeytinburnun'nda Ramazan 2024

Lalezar - Rauf Tuncer

Karne Festivali 2024

Geleceğin Ustaları 10

Fahreddin Paşa Medine Müdafii

Artı'k Sanat - Metin Aşoğlu

Kültür Sanat Kursları 2023 - 2024

Yıl Sonu Kataloğu 2022 - 2023

Yıl Sonu Kataloğu 2021 - 2022

Yıl Sonu Kataloğu 2020 - 2021

ZKS Kültür Sanat Yıllığı 2023

3. ON5SIFIR7 FİLM HAFTASI

Mayıs - Haziran 2023

Edebiyat ve Milli Mücadele Sempozyumu

“Yâ Şehr-i Ramazan” Hat Sergisi

Derin Yüzey - İlhan Aydan

Zeytinburnun'nda Ramazan 2023

Yeldeğirmenlerine Karşı - M. Zahit Büyükişliyen

Mohammed Imad Sergisi

Asker ve Ressam - Mehmet Ali Laga

Fevzi Karakoç - At'a Senfoni

Kültür Sanat Kursları 2022-2023

Kültür Sanat Kursları 2021-2022

Geleceğin Şifreleri - Hüsamettin Koçan

Mayıs - Haziran 2022

Mükemmel Boşluk - Hakan Şarkdemir Resim Sergisi

Formreform - İsmet Yedikardeş Retrospektifi

Hattat Mustafa Halim Özyazıcı

Kitaplar ve Kağıtlar

10 Yılda Yarışma Fotoğrafları Seçkisi

Mayıs - Haziran 2021

Mebus ve Şair Mehmet Âkif Ersoy

Zeytinburnu'nun 50 Yılı

Kültür ve Sanat Hayatımızda Ebüzziya Ailesi

Kültür Sanat Kursları 2020-2021

Eski Evler ve Sokaklar

Medeniyetler Kapısı Mardin

Sanat ve Yaşamın İzinde

Kültür Sanat Kursları 2019-2020

Şehre Tarih Düşmek

Kültür Sanat Kursları 2018-2019

Kültür Sanat Kursları 2017-2018

İrem Minyatür Sergisi

Sübhan Tespih Sergisi

Afrika’da Alınteri

Hakimiyet-i Milliye Timsali Bayrak

Kültür Sanat Kursları 2016-2017

Gölgenin Tasarımı

Tophane İşi Lülecilik

Yerler ve Gökler Minyatür Sergisi

Katman Kat-ı Sergisi

Kültürel Semboller

Kültür Sanat Kursları 2015-2016

Kültür Sanat Kursları 2014-2015

Harflerin İzinde Hat Sergisi

Toprakla Şiir Yazmak

Geleneğe Çağdaş Yorumlar

Mevlana’nın Aşk Çağrısı

Bizde ve Dünyada Madalya Heykeltıraşlığı

Uluslararası Cam ve Kağıt Sanatları Sergisi

Geçmişten Günümüze Neyzen Emin Dede

Hayattan İzler Resim Sergisi

Ebruda İstanbul Düşleri Sergisi

Taner Alakuş ve Öğrencileri Minyatür Sergisi

Altın Laleler Ebru Sergisi

Kapat
zksm
zeytinburnu belediyesi
Bizi Sosyal Medyadan Takip Edin